Kurs zarabiania w internetowych programach partnerskich – cz. II: jak wybrać program

Zapraszamy na kolejną część kursu zarabiania w internetowych programach partnerskich przygotowanego przez Affiliando.pl. Tym razem tekst o tym, jak wybrać konkretny program partnerski.

 W poprzedniej części naszego kursu zarabiania w internetowych programach partnerskich doradzaliśmy, jak wybrać optymalną dla siebie sieć. W dzisiejszym tekście skupimy się na wyborze odpowiedniego programu partnerskiego.

Kurs zarabiania w internetowych programach partnerskich – cz. I: kryteria wyboru sieci afiliacyjnej

Dla przypomnienia wyjaśnimy na początku podstawowe pojęcia tego rodzaju marketingu. Marketing afiliacyjny to część marketingu internetowego polegająca na pozyskiwaniu przez wydawcę (affiliate) zainteresowanych na usługi/produkty firm, występujące w programach partnerskich. Program partnerski prowadzony jest przez tzw. reklamodawcę. To on udostępnia reklamy i produkty, które są umieszczane w systemie sieci afiliacyjnej. Zadaniem wydawcy jest umieszczenie reklam na swojej stronie internetowej i zainteresowanie odwiedzających produktem/usługą. Warunkiem otrzymania przez wydawcę prowizji jest wykonanie przez użytkownika akcji (np. zapisanie do newslettera, zakup produktu) określonej w warunkach programu partnerskiego i umowie między siecią a reklamodawcą.

Produkt (program partnerski) i akcja, za którą przyznawane jest wynagrodzenie, odgrywają kluczową rolę w zarabianiu. To od tych dwóch czynników zależy wysokość wypłaty prowizji. Dlatego przybliżymy teraz czym należy się kierować wybierając produkt programu partnerskiego.

1.    Tematyka strony
Wybierając program partnerski należy w pierwszej kolejności kierować się tematyką poruszaną na własnej stronie internetowej. Na serwisie o motoryzacji zarobisz znacznie więcej promując produkty/usługi związane z tą dziedziną, czyli np. ubezpieczenie komunikacyjne, kredyt samochodowy czy akcesoria samochodowe. Mniejsze wynagrodzenie osiągniesz, reklamując wózki dla dzieci czy odzież kobiecą. Użytkownicy poszukujący informacji o samochodach czy motocyklach zainteresują się produktami substytucyjnymi i komplementarnymi.

2.    Reklamodawca
Bardzo ważna rolę odgrywa również reklamodawca i znajomość jego marki na rynku. Dużo łatwiej będzie przekonać użytkownika do wykonania określonej akcji, jeżeli produkt i marka reklamodawcy jest rozpoznawalna. W głównej mierze wiąże się to z zaufaniem.

3.    Prowizja
Prowizja powiązana jest z modelem rozliczeniowym: płatność za kliknięcie, lead czy sale (przeprowadzoną akcję). Tutaj powinieneś się dobrze zastanowić, który model sprawdzi się na stronie. Im lepiej reklamowany produkt będzie powiązany z głównym tematem strony, tym większe szanse są na dokonanie akcji: wypełnienie leadu lub sprzedaż produktów. Tutaj radzilibyśmy po prostu przetestować każdy model i sprawdzić, który wypada najlepiej.
Jeżeli prowadzisz stronę opisującą ubezpieczenia samochodowe, lepiej pokusić się o wysokie stawki za sprzedaż polisy (patrz rysunek poniżej – Liberty Direct 119zł) niż niskie prowizje za kliknięcie.

Użytkownicy odwiedzający Twoja stronę szukają przecież ubezpieczenia. Jeżeli dobrze zaprezentujesz im produkt, przedstawiając jego zalety zgodnie z prawdą, sprzedanie usługi będzie bardzo proste a prowizja dużo wyższa.

Marlena Gref, affiliate manager, i Jacek Serwin, affiliate junior manager, z sieci afiliacyjnej Affiliando.pl

Comments are closed.